Iași – din fața Palatului Culturii
02:30
Transfăgărășanul este drumul printre munți, construit prin îmbinării resurselor naturale cu puterea și priceperea omenească. Considerat una dintre cele mai impresionante șosele din Europa, acesta traversează cea mai înalta unitate alpină din România, Munții Făgăraș și face legătură între zonele istorice Muntenia și Ardeal. Pe parcursul a celor 92 de km între comună sibiană Cărțișoară și comuna Bascov, județul Argeș, Transfăgărășanul dezvăluie peisaje spectaculoase. Traversarea acestuia reprezintă o adevărată provocare pentru șoferi, îmbinând adrenalină provocată de numeroasele serpentine cu priveliștile feerice care vă desprind de realitate.
Construcția Transfăgărășanului a strâns numeroase povești despre bucuriile și dramele muncitorilor. În 1969 s-a decis că acest drum să fie înainte de toate unul strategic, care să asigure trecerea trupelor armate în Ardeal, în caz de război. Astfel, s-ar fi realizat mai multe cai de acces spre Transilvania, evitându-se trecerea pe la Porțile de Fier. Însă în 1971 Nicolae Ceaușescu a hotărât să se construiască un drum propriu-zis, cu două benzi de circulație.
Construcția Transfăgărășanului a presupus eforturi materiale. Geniștii de pe munte trebuiau să înfrângă rezistență stâncilor la Bâlea-Cascadă, vreme de patru ani, la ore fixe, searuncau în aer stânci dinamitate. Apoi, militarii degajau manual zona cu ajutorul rangilor, aruncând bolovanii în prăpastii. Pe munte se montau plase metalice pentru a împiedica căderea pietrelor. La realizarea șoselei s-au folosit 6500 de tone de explozibil. Drumul prin Munții Făgăraș a fost inaugurat în septembrie 1974 și de atunci a uimit valuri de turiști care au avut curajul să-l parcurgă.
Sibiu, cunoscut și sub denumirea germana Hermannstadt a fost și este unul dintre cele mai reprezentative orașe din Romania, atât din punct de vedere turistic, cultural dar și economic. Aici există cel mai important centru al minorității germane din Transilvania, de asemenea și alte minorități (maghiari, țigani, slovaci și ucrainieni).
Cine nu a auzit de Castelul de lut Valea Zânelor? Niște căsuțe ireale, dintr-o lume fantastică, parcă desprinse dintr-un basm românesc! De ce românesc? Pentru că locul nu te duce cu gândul la prințese, la Cenușăreasa sau Albă ca Zăpada, ci mai degrabă la Ileana Cosânzeana și Harap Alb, la lupte cu paloșul împotriva zmeului sau la Sfânta Duminică ieșindu-i în cale Fetei moșneagului. Căsuțe din lut cu uși rotunjite și acoperișuri țuguiate, într-un peisaj tare rustic, cu un nume cât se poate de potrivit, din basme și el: Valea Zânelor!
Știați că?
Ziua 1. Iași – Sibiu – Ferma de Cerbi – Castelul de Lut (cca. 420 km)
Pornirea din Iași la ora 02:30
Sosire în Sibiu. Vom vizita următoarele obiective turistice:
Continuăm excursia cu Ferma de Cerbi.
Vizita în interiorul fermei se desfașoară cu însoțitor/ghid de la Pensiunea Poiana Neamțului. Însoțitorul va prezenta ferma, animalele și povestea lor foarte interesantă. Posibilitate fotografii cu peisajul mirific, coarnele cerbului si cu animalele. Vizita în întregime durează cca. 15-20 minute.
Castelul de Lut
Se poate ajunge acasă la zâne cu ochii minții, atunci când citești povești, sau, în mod real, vizitând castelul din Valea Zânelor. Este locul perfect unde realitatea se estompează, dominată de farmecul unui loc care îți va lăsa imaginația să zburde. Castelul de lut din Valea Zânelor este parte dintr-o poveste.
Seara cazare în zona apropiată de orașul Sibiu.
Ziua 2. Sibiu – Cârțișoara – Cetatea Făgăraș – Iași (cca. 460 km)
Eliberăm dimineața camerele.
Începem ziua cu urcarea cu telegondola pe cel mai frumos drum din România – Transfăgărășan – până la Lacul Bâlea.
Supranumit „drumul din nori” și „Marele Balaur” sau „Balaurul” și alintat ca „Visul lui Manole”, dar mai ales apreciat ca fiind cel mai frumos drum de altitudine din lume, Transfăgărășanul este cu certitudine printre cele mai iubite trasee asfaltate din România și merită să fie iubit atât pentru spectacolul continuu pe care îl oferă, cât și pentru istoria, legendele și poveștile din jurul său.
Lacul Bâlea – Căldarea Glaciară Bâlea, care adăposteşte emblematicul Lac (4,6 ha, altitudine 2.034 m) cu cea mai frumoasă cabana semilacustră, este de departe cel mai important centru al sporturilor de altitudine din Carpaţii României.
Continuăm drumul spre Cetatea Făgăraș.
Centrul unuia dintre cele mai mari domenii din Transilvania, care la 1632 cuprindea 62 de sate, cetatea Făgăraşului a fost, începând cu a doua jumătate a secolului al XVI-lea şi mai cu seamă în secolul al XVII-lea, reşedinţă nobiliară şi princiară importantă.
Construirea unui punct fortificat la Făgăraş trebuie pusă în legătură cu poziţia sa strategică – la jumătatea drumului comercial dinspre Sibiu şi Braşov şi în vecinătatea Ţării Româneşti (de a cărei istorie a fost legată), stăpânirea cetăţii dovedindu-se foarte importantă. Ştefan Mailat şi Gaşpar Becheş au folosit-o ca piesă de sprijin în lupta pentru tronul Transilvaniei, Mihai Viteazul a considerat-o ,,cetate de scaun”, principele Gabriel Bethlen i-a acordat întâietate faţă de Alba Iulia în modernizarea fortificaţiilor, iar Mihail Apafi o va transforma, datorită poziţiei sale întărite, în reşedinţă princiară. Aici, în cetatea Făgăraşului s-au ţinut între 1670 şi 1691 11 Diete şi 18 delegaţii (reuniuni mai restrânse), în timp ce la Alba Iulia 15 Diete şi 3 delegaţii.
Orele 17:00 – 18:00 – pornirea spre casă.
Ziua 3.
Sosirea acasă între orele 01:00-06:00 în funcție de condițiile meteo, trafic și formalităților vamale.
Prețurile sunt preluate din internet și Panda Tur nu poartă răspundere pentru corectitudinea lor sau eventualele schimbări.